Dagens goda gärning

Sitter just nu nyduschad efter att ha tagit en springtur, två varv runt elljusspåret (blir ca 5km). När jag precis hade sprungit klart det sista varvet så träffade jag en gubbe som frågade om jag hade sett eller hört en hund. Tydligen så hade han haft hunden lös då ett råddjur plötsligt dykt upp framför dem och hunden började jaga den, sedan var han bara spårlöst borta.
När jag sedan sprang vidare så hörde jag hunden skälla i skogen, så jag sprang in och fick efter ett tag syn på honom. Dock så sprang hunden iväg när han fick syn på mig, så jag joggade tillbaka till gubben och berättade vart den var på ett ungefär. Tillslut fick han tag på den. Det var väl snällt av mig? =) Fick mig en extra springtur på köpet, då jag sprang runt i skogen och jagade hunden.. Så det var bara bra =D .. Var väldigt skönt att springa också! Har varit så skeptisk över att springa, tycker det ser så larvigt ut när andra är ute och springer .. men vem vet, jag kanske bara varit avundsjuk?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0