AIK - Svenska mästare 2009

Det är stort, otroligt stort ...

Igår gällde det verkligen, ge allt - eller gå hem med ingenting .. och vi klarade det, vi gjorde det, vi tog oss hela vägen. Det är knappt så man tror att det är sant, så länge som man har väntat på just det där ögonblicket .. 11 år! Just det där ögonblicket som domaren blåser i pipan, den avgörande matchen är slut och flera tusen svartgula supportrar stormar planen. Det är vackert, det är det verkligen .. sitter och tittar på massa bilder nu, videos, och jag ryser! givetvis av lycka.

Hela dagen igår gick jag runt som i en dimma, ville att matchen skulle dra igång, orkade inte vänta. Kollade igenom en halv säsong av one tree hill, väntade och väntade. När klockan närmade sig 15:00 så åkte jag till brorsan för att kolla på matchen. När Göteborg slog in 1-0 trodde jag att det var kört, började nästintill gråta! Men, 1-1 målet av Flávio gjorde så det tändes en låga. För då hade vi ju guld, oavgjort räckte ju .. men allt kan ju hända .. och tjärnas 1-2 mål var helt underbart .. då kändes det verkligen, guldet var sååå nära .. och slutsignalen. U N D E R B A R T ! ! ..

Det gör nästan ont i mig att jag inte var på plats i Göteborg .. inte ens i Stockholm när dom togs emot inatt. Men så är det, att vara AIKare på distans, tyvärr =( .. Men fira blev det i alla fall! Vi åkter ner på All star, gamla olearys och firade med andra AIKare .. så helt off var man ju inte =)

Kännslan är bara så obeskrivlig. Känns så skönt att bli gratulerad till guldet av andra, det har ju alltid varit jag som fått gratulera andra.
Stort tack AIK för denna säsong! Detta kommer sitta fast i våra svartgula hjärtan en evighet framöver ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

ää vilket dravvel ;)

2009-11-02 @ 22:00:01
URL: http://elinsoleos.blogg.se/
Postat av: Josefin

men tyst! du fattar ju ingenting, din tröga blondin!

2009-11-02 @ 23:57:19
URL: http://josefinsnyaliv.blogg.se/
Postat av: Broder

Vilken saga:) man blir tårögd

2009-11-05 @ 05:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0